lördag 2 mars 2013

Underbar vårdag

Det var helt enkelt en underbar vårdag och riktigt skönt att vara ute och springa. Det blev ändå bara ett en timmes löppass i dag på grund av min bråkande baksida av låret. Dags att ta en vända till Ulrika sjukgymnast på Atlantum i Borlänge för lite behandling. Träningen som blev av blev dock alldeles underbar.

Jag inbillade mig att jag var lite tung i benen idag efter gårdagens intervaller. Var lite flåsigare än i går men farten var det inget fel på. Kände mig återigen glad.

Den lilla nysnön som kommit var kritvit och bländande oss i solen. Och solen sken från en alldeles blå himmel. I medvind värmde solen riktigt ordentligt. Det är vår Bosse!

Med dubbar från Skomakarn vid Soltorget hade maken modifierat ett par av mina löparskor för att jag skulle få lite bättre fäste mot i går. Kändes spontant ganska bra. Jag vågade lita på fästet även när det var isigt eller när det var snö och jag inte såg vad som fanns under. Det var en dubb som kändes lite mot ena stortån och när vi kom hem flyttade vi (Krister) den dubben och även några till. Jag får nu köra en vända till och känna efter så att vi tillslut har placerat ut dubbarna precis som jag vill ha dem. Kommer att bli superbra när vi är färdiga. Egendubbade skor kan vara grejen!

Dubbat var det här!

1 kommentar:

  1. ja vilken helg det har varit, helt underbart ljuvligt väder!

    SvaraRadera