tisdag 5 mars 2013

Dålig prioritering?

Jag har skrivit det förut, men det tål att upprepas, att det är en otrolig förmån att ha möjlighet att komma ut, även om det inte blir så långt, på ett träningspass mitt på dagen under veckorna.

Och idag var en sådan dag. Någon plusgrad och lite vind. Solen gömde sig dock bakom molnen. Men jag andades girigt in luften i lungorna. Det är bra mycket bättre att vara ute än inne! Speciellt när man tränar. 

Och eftersom nu kära maken, å mina vägnar, har utmanat företagsledningen på 6 timmars löpning på Loxodonta Borlänge Ultra, så kände jag att jag ville tjuvträna lite. Så jag tog vägen upp till tävlingsbanan. Jag hade bestämt mig för att köra två fartiga varv på banan.

Jag blev förvånad när jag ökade och kollade på klockan. Det gick mycket fortare än jag trodde. Så klart jättekul. Dock var underlaget mycket varierat. På vissa delar av banan var det torr och fin asfalt, men på andra sträckningar var det blankis och mycket halt.

I vanlig ordning slog den psykologiska spärren till och när jag så gott som var klar med mina två varv kändes det ganska jobbigt. Som det alltid gör på slutet. Jag log lite för mig själv. Nöjd med att jag klarat min egen ”utmaning”, men då säger en inre röst (scary?) till mig att jag ska springa ytterligare en kilometer. Och då kunde jag liksom inte bara varva ner. Ibland är jag inte snäll mot mig själv och kommer med oväntade överraskningar! Vissa jobbigare än andra. Men jag var ganska belåten efteråt!

För någon vecka sen var jag orolig för att det gick långsamt. Nu börjar jag bli orolig för att jag inte kör några långpass. Aldrig nöjd liksom? Alltid något att fundera på?

Hur som helst blev det sammantaget årsbästa på milen och det kan man ju i vilket fall som helst inte vara missnöjd med. Sen får jag jobba utifrån det.

Efter en skön och varm dusch blev det quornfile med guacamole och ugnsrostad dalapotatis ner i magen. Det var verkligen fräscht och supergott. Det enda som saknades var en semla, men de var redan slutsålda.. Så kan det gå då man prioriterar träning framför lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar