måndag 4 mars 2013

Solglasögon på!

Vilken dag det har varit. Termometern visade över fem grader varmt och solen sken från en något slöjad himmel. Och vi var lediga!

Det blev dubbskor, vindförstärkta tights, långärmad tröja, tunn vindjacka, pannband och solglasögon, men innan jag kommit långt hade jag redan rullat ihop jackan runt midjan och dragit upp ärmarna på tröjan. Det var skönt fast vinden blåste en aning snålt.

Vårvarmt!

Det fanns inget annat att göra än att njuta av dagen där jag sprang fram över åkrarna. Jag upptäckte dock ganska snart att dubbskorna var onödiga. Vägarna var mer eller mindre bara. Jag hade sannerligen ingen lust att vända hem och byta skor, så jag försökte att ta mig ut över åkrarna, på oplogade vägar och i skoterspår. Att springa i hårda och isiga skoterspår på vårvintern kan ta en ut på de mest oväntade ställen.

Det var vår i luften och jag måste erkänna att jag redan börjat spana efter tussilago. Det allra tydligaste vårtecknet hade dock maken redan hittat när jag kom hem. Där satt våran ”sommarkatt” som vi inte sett sen i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar