tisdag 5 mars 2013

"Prehabträning"

Det tog emot. Att ta sig in i hemmagymmet nu i kväll. Jag hade ingen energi och ingen motivation. Korkat nog. För att vara motiverad för att ”prehabträna” borde man alltid vara. Speciellt om man som jag har haft flera olika skador. Jag slappade några få minuter i soffan. Utslagen och sen var det bara att gå in och köra. 

Krister drog på klubbträningen. Backträning stod på schemat. Jag var helt nöjd med löpning för dagen efter mitt fartökningspass på lunchen. Kände mig lite ostrukturerad först men jag vet ju vad som gäller. Mitt hemmagymspass är ett bra hopplock av olika övningar och stretch från min första tränare Jerker Enarsson, min första sjukgymnast Jan Thorell, min nuvarande sjukgymnast Ulrika Gerbino Eriksson, min Bosö-sjukgymnast Frida Flodström, min massös Åsa Stelius, Will Gadd, coach och tränare Krister Lind och så klart lite egna idéer.

”Stjärnan” enbensknäböj är kanske den allra nyttigaste övningen jag har i mitt program. ”Diagonal töjning mot dörrpost” är nog en annan. Att jag någonsin lyckas med att göra den övningen med raka ben är nog däremot en utopi! 

Annars var det en ”ond” träning. Jag lyckades slå näsan i dörrposten. I en av mina pull-ups felbedömde jag både avstånd och fart. Trodde nästan att jag knäckt näsbenet först. Sen sparkade jag en tå rakt i skivstångsställningen. Det gjorde rejält ont. Tillslut lyckades jag dra upp huvudet rakt i räcket på löpbandet. 

Nu väntar i alla fall soffan!

2 kommentarer:

  1. good girl! starkt att få till hemmaträningen, det lyckas jag typ aldrig med...

    SvaraRadera
  2. Vi har ju trots allt ett helt rum avsatt bara för träning. Då blir det nog lite lättare. Dessutom tränar jag mycket hellre hemma än trängs om maskinerna på nått gym! Sen sätter jag på min favvomusik. Blir ganska trevligt! Fast det är klart... Hur roligt är det med styrketräning? Egentligen? Jämfört med konditionsträning utomhus!

    SvaraRadera