torsdag 15 mars 2012

Tävlingsberättelse – Borlänge Micro 7 minuters

I tisdagskväll körde klubben en liten inofficiell tävling – Borlänge Micro 7 minuters. Närmare beskrivning behövs väl inte?

Vi sprang inomhus på en cirka 50 meter lång varvbana och vi var åtta tappra löpare.

Vissa var tapprare än andra. Själv lyckades jag knipa tredje och sista platsen i damklassen med mina 625 meter, efter Anita F som vann och Stina Kristina som tvåa.

Vann i herrklassen gjorde Sven. Tätt följd av min egen favorit, maken.

Min vana trogen hann jag med ett toabesök. I och för sig ska erkännas, att det var mer för att skoja lite med tidtagarna än för att det var nödvändigt.

Underlagt var mycket bra. Svängarna var lite för tvära. Och det var kanske lite trångt runt banan. Mat och dryck var undermåligt för att inte rent ut sagt säga obefintligt. Men övrig service runt omkring var perfekt. Med nummerlappsutdelning och information.

Det som var roligast var dock att träffa lite klubbkamrater. Jag brukar ju allt som oftast skolka från klubbträningarna och köra mitt eget race.

Tyvärr lämnade jag kameran hemma.

1 kommentar:

  1. Ni är roliga :) Vad kör klubben för annan träning? intervaller?

    SvaraRadera