onsdag 9 januari 2013

Där satt den

Jag har saknat den. Inte jättemycket, men ändå. Mest för att det är en kul grej. Men också för träningens skull. Det såg dystert ut eftersom dörrkarmen inte är slät utan är uppbyggd av olika nivåer. Snyggt men opraktiskt om man vill skruva upp något. Men när Krister väl tog tag i saken, jag har ju tummen mitt i handen, tänkte ut en lösning och såg till att skruva upp den och säkra den så blev jag fantastiskt glad.

Vad skriver jag om egentligen? Pull up-stången så klart! Och nu sitter den på plats i vårat träningsrum! Gissa om här ska hävas?


Så i går kväll blev det ett styrketräningspass. Det var liksom på tiden också. Sedan jag fick den där ohyggliga träningsvärken när jag drog igång stenhård träning mellan jul och nyår har det inte blivit något mer. Så nu var det dags. Jag stängde in mig i rummet och drog på musiken.

Och, hör och häpna, det var riktigt roligt! Det kunde man inte tro att jag skulle kunna ha kul med bara en skivstång, en pull upstång och en gymmatta? Inte det minsta lilla löpsteg en gång. Och jag hade otroligt nog svårt att slita mig.

Vis av tidigare erfarenheter körde jag dock inte några jättevikter eller oändliga repetitioner. Jag tog det lagom. Och min vana trogen cirkelträning.

Och jag gillar att ha ett eget träningsrum. Ingen väntetid. Ingen trängsel. Inga störande moment. Lugn och ro. Och jag väljer själv musiken.

Och roligare skulle det bli om jag lyckades lura in maken där också!

I morgon kör jag igen! Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar