torsdag 10 januari 2013

Morgon på bandet

Det är inte särskilt fantasifullt. Tvärtom är det ganska långtråkigt. Men för mig blir det en variation i alla fall. Och jag slipper halka. Morgonpass på löpbandet. Det var ett tag sen sist vi hade en dejt. Jag och bandet. Man föredrar ju liksom att springa ute. Men nu så! Var det dags.

På med lite musik och sen springer jag där och stirrar in i väggen.

Men alltså handen på hjärtat gör det mig egentligen ingenting att det blir lite tråkigt. Eller jag tycker kanske inte att det är så tråkigt. Inte en kort träning i alla fall.

Men efter några minuter bestämmer jag mig för att jag ska springa med lite mer lutning. Det ger ju en extra dimension till träningen för jag vill inte springa snabbare så här i arla morgonstund. Eller orkar inte. Men jag orkar lite lutning och jag hoppas att det ska ge en skjuts till nästa löppass som inte har den där extra lutningen. Jag tror att det kommer att kännas lite lättare då.

En timme senare är jag nöjd. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen med en dåres envishet. Jag blir att må riktigt bra efter morgonpass. Jag känner mig nöjd. Starten på dagen blir bra. Ännu ett löppass att föra in i träningsdagboken. Före frukost. Lysande!

1 kommentar:

  1. Jag mår också fantastiskt bra av morgonpass!
    Vill skänka dig ett stort tack för det är du som inspirerat mig till dessa! :)

    SvaraRadera