torsdag 5 april 2012

Steget efter

Det blev ett kort lagom hårt löppass på lunchen.

Jag hade tagit mina alldeles nytvättade illrosa DS Trainer i hopp om att de skulle kännas bättre igen efter tvätten och även om de kändes ganska hårda är de kanske inte helt slut. 420 kilometer är ju på tok för lite för en sko tycker jag. Var det Swiss Alpine som knäckte dem tro? Jag kan ju inte springa i mina Nike Pegasus jämt.. Eller kan jag? Jag har faktiskt ett par helt oanvända i garderoben. Dags att börja använda dem nu kanske?

Jag hade så klart klätt mig för varmt. För det var skönt löpväder.

Vi sprang den kalasfina älvrundan förlängd uppströms med cirka tre kilometer.

Och det kändes som att vi hade lite bråttom.

Jag låg mest hela passet igen ett eller två steg bakom Coach och hur mycket jag än ökade så låg jag alltid bakom. Därav gick det också fortare och fortare. I princip.

Det lustiga var ändå att den näst sista kilometern var den som kändes bäst. Och lättast.

Nu tar vi påskledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar