fredag 9 januari 2015

Tomten kom sent - eller tidigt

Det kan tyckas att det är liite sent att skriva om det nu, men faktum är att det blev ett sent julfirande för våran del. Men när julklapparna kom var det som vanligt roligt. Och det är ju ännu roligare när man får det man faktiskt har önskat sig och behöver. I alla fall tycker sig behöva.

För min del blev det en favorit i mera uppoppad färg. Nu kommer de elaka tungorna att säga att jag absolut inte vill ha rosa, men det är ju en sanning med modifikation. Jag har inget emot rosa, bara det inte blir för mycket. Jag tycker däremot att det är supertråkigt, begravningsstämning och inte särskilt snyggt med svart svart svart svart svart… Jag har sedan tidigare redan en sportbh från Ullmax. Superskön. Mjuk och sömlös. Har inte fått något skav av den. Men svart då. Nu kom tomtens standin med en rosa. Jag är jättenöjd! En klar favorit i löpargarderoben.

Sportbh från Ullmax.

Standinen kom också med en gammal favorit i repris och även den i en ny upphottad variant. En jacka från Dobsom. Den har typ det mesta jag kan önska mig av en löparjacka för träningsbruk som till exempel långa muddar med tumgrepp, avtagbara ärmar och framför allt kort dragkedja. Det är verkligen grejen om du frågar mig. Jag ska inte överdriva men den är bästa jackan – ever. Och nu även i lysande orange!  Så till och med en bilförare borde se den! ;-) Supersnygg! Praktisk. Bekväm.

Jacka från Dobsom.

Tomten då? Jo, han kom som vanligt på julafton. Även om just vår tomte i år bara hade med sig julklappar till barnen. Det känns tryggt att veta att han hinner med alla barn oavsett vart i världen de bor! J

Tomten kom på jet ski hoverboard. Så går det till i Karibien!

Den här speciella tomten, Casper Arvefors, är expert på allt som tar sig fram över vatten. Och han hade ett riktigt häftigt äventyr inplanerat - Atlantic Challange - med start 15 december då han och hans partner ska ro över Atlanten. Från La Gomera (Kanarieöarna) till Antigua (Karibien). En sträcka på mer än 4800 kilometer! Galet! Häftigt! Utmanande! Och så himla roligt! Jag fascineras och inspireras av människor som verkligen lever! Och Casper var verkligen full av liv och drömmar. För den som vill veta mer om deras äventyr och förberedelser kan man läsa här. Grabbarna gör det också för en bättre värld! De samlar in pengar för ett renare hav - The Ocean Cleanup. Stöd gärna deras insamling. Det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar