onsdag 16 januari 2013

Bästa löppasset

Jag brukar tjata om hur härliga jag tycker mina morgonpass är. Både under och efter. Men just nu är jag böjd att ändra mig. Inte på att jag tycker om morgonpass. Nej då. Men vilket som är bäst.

För vad kan slå en löptur ute mitt på dagen den här mörka vintern. När bristen på snö (i alla fall här i Borlänge) gör de gråa dagarna ännu kortare än de skulle behöva vara. Att ha möjlighet att komma ut och springa en vända mitt på dagen är guld värt. En verklig lyx och jag känner mig priviligerad. Även om nu solen lyser med sin frånvaro är det hur som helst dagsljus och man blir lite piggare och lite gladare.

Och vad kan göra den där värdefulla löpturen ännu bättre och verkligen förgylla den med en liten guldkant? Jo, så klart att maken kan hänga med.

Idag var det blandat underlag. Ömsom plogat och ömsom snöigt och sladdigt. Jag sprang dock i mina ”vanliga” Nike Air Pegasus och jag tyckte att det mestandels fungerade utmärkt.

För en liten stund såg det faktiskt ut som att solen skulle lyckas bryta igenom molnen, men sen drog det ihop igen. Men det spelade inte så stor roll. Både jag och maken var nog nöjda bara med att få ha kommit ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar