söndag 13 november 2011

Ultralöpning för dig?

Undrar du om du skulle orka springa ett maraton? Skulle du vilja prova på ultralöpning? Vill du testa gränserna? Eller är du redan ultralöpare som vill springa längre på en lättlöpt bana? Ja, då är Borlänge Ultra 6 timmar 31/3 2012 något för dig.

Det är det fina med en tidsultra. Det passar alla och det finns inga krav på längd. Vilken sträcka du än har kommit efter sex timmar så har du ett resultat. Inga DNF (Did Not Finish)oavsett vilken sträcka du sprungit. Och man kan springa, gå eller lunka. Ingen kommer på efterkälken eller kommer till målet när funktionärerna står och gäspar och vill gå hem!

Ett lysande exempel är min egen syster som för några år sedan sprang Mellsta Ultra här i Borlänge. Hon hade aldrig sprungit längre än cirka 10 kilometer. Med den allra sämsta uppladdningen veckan innan, magsjuka, fick hon resultatet 38 (!) kilometer. Hon trotsade sina egna tvivel och sprang och gick längre än vad någon trodde, allra minst hon själv, att hon skulle göra.

Borlänge Ultra går på en rundbana som är cirka 1550 meter. Ganska snart kommer deltagarna vara utspridda över hela banan. Det är gemytligt. Snabba löpare blandas med långsammare. Alla kan vara med. Är du?

Inbjudan här!

6 kommentarer:

  1. Jag blir nog med! Men jag anmäler mig lite längre fram om det är okej?

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att du blir med! :-D
    Och vill du provspringa banan innan är det bara att hojta till!

    SvaraRadera
  3. Finns det ett max på antal deltagare? Måste vänta tills lönen kommer :/

    SvaraRadera
  4. Nej Maria. Det finns inget max. Kommer du? Det vore ju helt superkul!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Yes jag kommer! Har aldrig kört ultra på hemmaplan :)

    SvaraRadera