lördag 15 oktober 2011

Ultrapass i solsken

Fick ännu ett ultrapass i benen idag. Det var en alldeles underbar dag att få vara ute på. Vilket väder! Det är ju helt sanslöst. Och bara så skön kontrast mot vardagarna när jag sitter inne på rumpan numera nästan hela den ljusa tiden på dygnet.

Romme Alpin i fjärran

Maken och jag packade ryggsäckarna med vätska och lite matigare energi och begav oss ut över Stora Tunas vidsträckta åkrar och ängar. Det kändes jättebra halvvägs där vi stannade vid en perfekt belägen ica butik och köpte upp oss på festis och munkar. Snipp snapp snut. Och så var de munkarna slut! :-D Efter det kände jag mig som en racerbil. I några kilometer. Sen tror jag att jag fick lite soppatorsk. Pressade i mig inte bara en utan två nötcrème på raken och efter ytterligare ett antal kilometer kom orken tillbaka.

Grus i dojan i Strandbro

Döm om min förvåning när vi, på samma ställe som för över en månad sedan, såg blommande midsommarblomster. De blommade för fullt som om det vore mitt i sommaren! Bara några tiotal meter därifrån låg isen kvar på vattenpölarna efter nattens köldgrader!

Södertunas åkrar

Nu efter passet är jag ganska stel i benen, trots att vi tog det ganska lugnt. Men de får de vara. Nu ska jag bara ha det lugnt och skönt resten av helgen!

Svanar

Dalälven


2 kommentarer: