söndag 19 juni 2011

Fastande mage

Dagens löppass på nästan 25 kilometer blev på fastande mage. Vi hade sett att det skulle bli regn fram på middagen och hade tänkt satsa på en tidig start.

Nu blev det inte en tidig start men jag ville ändå inte äta frukost. Att springa direkt efter mat är inte riktigt min grej. Jag behöver en timme eller ännu hellre två mellan mat och löpning.

Det var soligt och varmt men de mörka molnen hotade i fjärran. Vi valde en flack bana, av flera skäl, och sprang över blommande åkrar och fält. Så vackert som bara sommarsverige kan vara. Det gick absolut över förväntan trots att det var drygt 14 timmar sedan något näringsintag.

Det var faktiskt bara de sista två kilometrarna som jag kände av energibrist och blev lite darrig i benen.

Frukost blev det inte förrän klockan 1 på eftermiddagen. Tyvärr visade det sig så här i efterhand att det kanske inte var så smart ändå. Jag har varit ganska matt nu efteråt.

1 kommentar:

  1. Jag tror ändå att det kan vara smart! Bra att träna din ultrakropp att använda fett som bränsle. Bra jobbat!

    SvaraRadera