fredag 2 januari 2015

Spring in det nya och spring ut det gamla

Jag vet inte om man kan säga traditionsenligt eftersom jag ju springer nästan varje dag ändå. Nyårsafton eller inte. Hur som helst så var det inplanerat ett löppass på 15 kilometer. Fler som hade löpning på schemat var Maria J, bästa kombattanten från Bislett. Hon var tillfälligt i stan på besök och trevligt nog kunde vi få ihop våra träningspass! J

Jag brukar lite truligt och i tyst protest försöka att undvika allt som har med rosa att göra i klädväg när vi ska springa. Hon brukar nämligen lika ofta ha just rosa. Så snacka om att jag blev förvånad. När vi kom springandes på gatan mot varandra trodde jag inte att det var hon.

Är det verkligen..? Maria J på språng.

Som alltid när vi springer tillsammans flyger minuter och kilometer förbi. Bla bla bla bla… Precis så den här gången också. Det kändes inte som vi sprungit långt alls då det var dags för var och en att springa hem till sig och fira nyår.

GOTT NYTT ÅR!                                     

Och så inledde jag 2015 med en vilodag! Är det att stå i skamvrån med skämskudden?

Först i morse invigde jag det nya träningsåret då jag tog ett pass vid halv 6 före frukost. Kändes bra att få börja fylla på nytt år med ny träning. Årets tränings och tävlingsdagbok är oskrivna blad som bara väntar på att fyllas.

Spring Laila spring!

Maria Jansson och jag på självaste nyårsafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar