onsdag 10 december 2014

Solsken i december

Soltimmarna så här i december på våra breddgrader är mindre än sex timmar per dag och att då få chansen att springa ut en vända mitt på dagen är guld värt.

I går var dock benen tunga och otympliga. Det var riktigt kallt också och jag kan väl inte påstå att viljan var på topp. Men.. Jag vet ju hur det är och när värmen började sprida sig i kroppen efter halvannan kilometer kunde jag också börja njuta av solskenet trots att det gick lite tungt.

Bullerforsens nya kraftstation i solskenet.

Och vilket väder alltså! Solen sken från en molnfri vinterblek himmel.

Jag sprang längs älven och drog sedan upp i berget. Där uppe i skogen var solen lite för trött och dess strålar nådde inte riktigt ner mellan träden. Skogen var murrig i mörkgrönt och grått. Snön som kom i helgen hade smält och det var rejält halt över hällarna i kylan.


Om det var tungt uppför berget så var benen desto piggare på vägen ner. Det var så att resten av kroppen nästan inte hann med.

Underbar vinterdag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar