måndag 10 november 2014

Transylvanien Trail Traverse - postrace

Postrace Transylvanien Trail var förvirrande. Ena stunden var jag hemma i tryggheten med allt det jag älskar och behöver men även press och krav från allt vad vardagen för med sig och där livet tycktes stå stilla, vara precis som vanligt, och i andra stunden var jag tillbaka i Rumänien. För på kvällen när jag låg där i sängen och slöt mina ögon och John Blund vaggade mig stilla gled jag iväg. Och jag var liksom tyngdlös. Fri från jordens krav. Tillbaka på fjället. I skogen. I mörkret. I ensamheten. Livet var inte mer komplicerat eller större än det som rymdes i pannlampans sken.

Jag hamnade som i ett vacuum. Ett tomrum som bara fylldes upp i drömmarnas land.

Jag kan inte påstå att jag mådde särskilt bra, även om jag inte vill säga att jag heller mådde dåligt. Men jag längtade tillbaka. Och jag kände mig inte närvarande i vardagen. Det där dygnet i bergen i Karpaterna lämnade mig verkligen inte oberörd och i slutänden tog det dagar och veckor att ”komma hem”.

Det är också därför som bloggen har vilat still. Orden har inte funnits hos mig. Det har ekat tyst i mitt huvud. Nu är jag tillbaka och jag skriver som mannen utan leende säger: ”Bring it on!

Någonstans i Transylvanien med Kullamannen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar