fredag 10 januari 2014

Great water challange

Det är så han kallar det. Great water challange. Och det låter stort. Låter svårt. Låter utmanande. Och sanning att säga så är det precis så det är. För mig.
För jag har ett problem. Jag är väl medveten om det. Och jag måste verkligen kämpa och anstränga mig. Lätt för vissa. Svårt för mig. Vi är bra på olika saker. Och dåliga.
Jag är dålig på att dricka. Jag dricker helt enkelt för lite. Låter kanske som ett dåligt skämt. Det är det inte. Tyvärr. Jag är riktigt dålig på att dricka vatten.
Första gången jag var i Nepal och skulle klättra så trodde min betydligt mer meriterade vän Matthew från Alaska att jag skulle falla död ner pga att mitt låga vätskeintag skulle ge mig inte bara huvudvärk utan också allvarligare symptomer av höghöjdssjuka. Så blev det nu inte. Min kropp är nog van att gå mest på luft.
Men jag kämpar för att lära mig. När vissa av mina arbetskamrater kör med en-litersflaskor har jag en liten nätt två-decilitersflaska. Och till och med den har jag svårt att tömma under en hel dag.
Vatten – är inte gott. Inte ens Sveriges kanske bästa dricksvatten, det pumpas direkt från källan i Badelundaåsen, helt fritt från tillsatta kemikalier.
Eller vänta! Hur var det nu då? Vatten – ÄR gott!
Och ja. Jag har en egen vatten-Coach.
Skål i Skåln. Längs Silverleden. Arkivbild. Foto: Elli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar