fredag 9 augusti 2013

Godispåse

Det kom en godispåse hem i brevlådan i veckan. Lite roligt åt mig och lite roligt åt maken. Jag tror att vi blev lika nöjda bägge två. Han fick en läcker cykeltröja och jag fick.. ännu ett par skor. Det blev (så klart) ett par Nike Air Pegasus och modellerna blir bara snyggare och snyggare! J

Nike Air Pegasus! Vad annars?

Och i går kväll blev det kära återseenden. Det är längesedan, av förklarliga och förståeliga skäl, jag sprang inne på bandet. På schemat stod det snabbpass och även om jag på ett vis upplever att det är jobbigare att springa på löpband så är det ändå enklare att hålla tempot, speciellt då jag som igår, ska springa ett pass med fartökning. Man ställer in önskad hastighet och sen är det bara att hålla den. Vare sig man vill eller inte.

Och i går oroade jag mig faktiskt. Det gick inte jättefort, men för mig kändes det som raketfart. Jag undrade nästan från steg ett hur jag skulle orka och hinna med bandet där det svischade fram under mig. Började lite ångestfyllt undra hur det skulle gå om jag inte skulle hinna med. Strax bakom bandet är väggen så jag skulle fastna mot väggen och alldeles säkert få någon kroppsdel kvar på bandet. Och hur skulle det kännas att ”brännas”? Hur skulle jag ta mig därifrån? Hur lång tid skulle det ta för maken att komma rusande och få stopp på bandet?

En fundering är nog att springa med dödmansgreppet i byxlinningen nästa gång. Kanske inte så dumt när allt kommer omkring. En olycka händer så lätt och är det enkelt att undvika den så varför utmana ödet och sin egen dumhet?

Lite kanske det var så också att jag inte hade någon lust att springa i regnet. Eller rättare sagt så var det så att jag inte ville blöta och lorta ner mina skor inför helgen.

Nästa kära återseende var min timmeslånga spotifylista med favvolåtar. Nu har den där listan ynglat av sig till två timmar, men jag har inte hört den sen tidigt i våras och det var lite smånice att få återstifta bekantskapen med Depcehe Mode, Amanda Jenssen, Edith Backlund och de andra. Det var nästan så att jag ville fortsätta springa för att få höra nästa låt.. Och nästa låt..

Årets grymmaste cykeltröja?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar