måndag 6 maj 2013

Jag mötte Pam

Två kanonveckor på träningsläger i Portugal har kommit till sin ände och nu är man tillbaka i vardagen igen. Det är sällan så tungt att komma tillbaka som efter en lyckad semester. Och det har inte funnits mycket att klaga på under de gångna dagarna.

Klaga finns det däremot anledning att göra på vår Internetleverantör. Det som är bra är ju att det är omöjligt att fastna framför datorn. Inget Internet gör det ganska ointressant att ens bry sig om att starta datorn. Och det är fantastiskt vad mycket mer tid jag plötsligt fick. Dock blir det inget bloggande och inget twittrande. Men att det ska ta en vecka och till och med mer att fixa lite datatrafik till vårt hus verkar ju helt galet. Om någon vill ha tips på en Internetleverantör som varken ordnar funktion eller serviceminded kundsupport är välkomna att höra av sig. :-( Inte är det billigt heller.

Något jag dock vill bli av med är förkylningen och en efterhängsen bihåleinflammation. Den kan ni få väldigt billigt för efter en veckas träningsuppehåll börjar jag bli rastlös och otålig.

Om träningslägret i Portugal finns det mycket att skriva. Hade en tanke på att portionera ut det lite. Det jag tar här och nu är att göra lite ”reklam” för en blogg som jag kommer att länka till i marginalen. Jag träffade nämligen en fantastisk människa, Pamela Andersson, på lägret. Hon fyllde sin omgivning med positivitet och energi. Trots en mycket svår sjukdom som skulle knäcka vem som helst! Där finns det mycket att lära och reflektera över för oss andra för att få lite perspektiv i sin egen tillvaro.

Pamela Andersson. Foto: ToppHälsa

Det är svårt att hitta ord för att beskriva Pamela och bloggen. Jag är fylld av beundran. Inte ett öga torrt. Läs själva.

Vad är väl en förkylning? Ingenting.

1 kommentar:

  1. vad härligt med sådana möten på er resa!

    du är saknad på internet. men nu börjar väl tiden då internettiden bantas ner till förmån för mer och mer uteaktiviteter gissar jag.

    SvaraRadera