lördag 19 januari 2013

Långpass med tekniska problem

Jag misstänkte att jag skulle vara .. lite sliten .. efter ännu ett långpass på bandet, så därför pysslade jag så mycket jag orkade innan. Sådant där som man måste klämma in i livet vare sig man vill och hinner eller inte. Det var disk, tvätt, plock och dammsugning.

Och eftersom jag redan i går, när jag kollade väderprognosen eller rättare sagt dagens temperatur, hade jag bestämt mig för att köra dagens långpass på bandet. Jag tänkte se skidåkning och skidskytte under tiden. Jag har aldrig sett på tv förut när jag sprungit inne, men nu tänkte jag prova.

Sagt och gjort. Eller rättare sagt ogjort. För tydligen så funkar inte datorn när bandet går. Så det hackade och var mycket dålig upplösning för att slutligen ge upp helt och bara stå och tugga. Starta om och samma visa igen. Krister var där och startade om några gånger också, men det ville bara inte. Någon som har samma erfarenhet eller tips? Nästan gång tänkte jag kanske försöka med en längre kabel mellan skärm och pc för att kunna flytta bort pc:n från bandet.

Men besvikelsen var total och den mentala motviljan och tristessen klubbade mig som en oxe.

Det blev inte ett dugg bättre av att magen började krångla också! :-(

Nej, faktiskt så krävdes det att Coach gick in och pekade med hela handen.

Så där stod jag och ”lyfte på fötterna” timme in och timme ut.

De är kanonbra min Nike Air Pegasus men de springer faktiskt inte av sig själva!

Körde då och då någon snabbare kilometer.

När min tid väl var ute och jag stoppade bandet kände jag mig helt slut. Tröttare och mer dränerad på energi än efter en 24-timmars fasta. My God!

Hade inte maken fixat käk hade jag fortfarande legat i soffan och försökt att vila för att orka masa mig in i köket och ta något att äta.

Men jo. Jag är jättenöjd med träningen, både löpningen och styrketräningen, den här veckan. I morgon blir det, förhoppningsvis, om nu inte Kung Bore kommer och ännu en söndag sveper in oss i sin iskyla, alternativ träning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar