onsdag 23 januari 2013

INTErnet

Alltså krångel när man tränar är väl inget som någon uppskattar. Jag blir mer ledsen än arg. Jag blir matt och energin och lusten att träna blir noll eller mindre.

Och gårdagens andra pass blev ett sådant. Krångelpass. På alla sätt och vis.

Jag kom laddad och nyfiken. Nu hade vi lösningen till våra tekniska problem med att titta på play på datorn samtidigt som man springer på bandet. Dels hade vi jordat uttaget till bandet och dels hade vi förlängt skärmsladden så pc stod ute i hallen. Så vad kunde gå fel? Inget? Eller allt?

Jag bestämde mig för att titta på någon banal film. Visste ju inte hur skärpt jag skulle vara eftersom jag aldrig sprungit och kolla på film förut. Det var ett experiment. Tumme upp eller tumme ner?

Men jag hade inte behövt undra. För hängningarna var kvar. Först funkade det bra. Visserligen var bilden grynig, men helt acceptabel när det inte var för filmens skull jag skulle se den utan bara för att få tiden att gå lite fortare. Men snart började det hacka. Och efter det blev det att stå och tugga och buffra. Och så la den av helt. Vid omstart blev det samma visa igen. Och igen. Och igen.

Jag fick kliva av och på bandet gång på gång och det berodde inte enbart på datorn. Magen krånglade också. Magen slutade att fungera. Eller ska jag säga att den fungerade för bra? En olycka kommer sällan ensam eller?

Tillslut gav jag upp filmen. Trots att Krister var där och försökte trolla. Om jag skulle klara av mitt träningspass innan läggdags var det helt enkelt läge att lägga ner. Så jag fick göra som jag alltid gör. Lyssna på spotify.

Besviken. Trött på strulet. Uppgiven.

Vad gör vi nu då? Det borde väl inte vara en omöjlighet att få en ”play”-film att rulla samtidigt som löpbandet går? Måste ju finnas massor med löpband och datorer ute i stugorna runt om i Sverige som inte gör något annat än att fungera klanderfritt?

Vad är felet? Och vad gör vi åt det?

Jag fick i alla fall räkna in 12 nya kilometer i träningsdagboken och det är ju det viktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar