tisdag 29 januari 2013

Förstörd nattsömn

Jag kommer ALDRIG mer att dricka coca-cola! Inte för att det inte är gott. Jag gillar verkligen smaken av cola. Gärna kall, men avslagen. Och visst kommer jag att dricka cola på och under tävlingar igen. Absolut. Men jag kommer inte att dricka mer i ”normala” fall om ni förstår hur jag menar. Varför frågar sig nu den nyfikna läsaren? Jo, därför att jag sov inte en endaste blund i natt. Och jag skyller allt på coca-colan jag drack igår. Jag visste det ju, men när den ändå stod där i kylskåpet! Krister tänkte inte dricka den och varför slänga den? Och jag tänkte väl att jag kunde få unna mig något riktigt gott att dricka. Måndag kväll och allt. 

Men men. När dryckesvanorna förstör träningen så är det dags att dra åt sig öronen?! ;-)

För efter en sömnlös natt så prioriterade jag om morgonen. Eller kort sagt så låg jag kvar i sängen och försökte sova i stället för att ge mig ut på ett morgonpass vid 5. Helt ok. Ibland måste man förstå sitt eget bästa. Det som är sämre är dock att jag inte har en endaste liten intention på att strunta i passet. Hoppa över? Nej! Hur skulle det se ut? ;-) Det blir till att försöka klämma in det passet någon annanstans i schemat. Utan att för den sakens skull nalla på vilodagen. Good luck säger jag bara!

Och inte sov jag så mycket eller så gott den där extra timmen heller! :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar