tisdag 11 december 2012

Jag är frisk

Här om dagen när jag låg för ankar funderade jag över när jag sist var sjuk och jag kunde inte erinra mig om när det var. Det kändes så klart bra men jag var ändå nyfiken och tvungen att leta i rullarna efter svaret.

För nästan exakt ett år sedan var jag hemma sjuk senast. Före det fick jag gå tillbaka till papyrusrullarna och leta och tidigt 2008 för att hitta något. Frisk? Ja, tydligen mest hela tiden!

Det är klart att man då frågar sig vad hemligheten bakom denna välmåga kommer ifrån och jag undrar lika mycket som någon annan.

Vad brukar man prata om? Kostmedveten? Nja.. Inte! Mycket och god sömn? Nja.. Hardly! Stressfri? Nja.. Dream on!

Kanske ligger svaret i mycket frisk luft och överdrivet tränande?

Sen ska man ju ta min ”friskhet” med en nypa salt. Alltid hemma från jobbet när jag är hängig? Nja.. Näe. Och framförallt räknar jag varken problem-mage eller örvärk. I sådant fall är friskdagarna betydligt färre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar