måndag 17 december 2012

Avslut och nystart

I helgen var det traditionsenlig årsavslutning med Borlänge löparklubb. Tyvärr var det inte så många av medlemmarna som letat sig dit, men vi som var där fick i allafall en trevlig kväll. Det blev prat, massor av löparprat. Ja, när jag tänker närmare efter blev det nog uteslutande snack om löpning. Mycket handlade också om Loxodonta Borlänge Ultra. Många är sugna! Men hur många antar utmaningen? Kommer du?

Att träffa likasinnade ger så klart inspiration och lust till att springa. På det fick jag ännu mer inspiration av en intervju jag såg på ”Vinterstudion”. Inte blev det sämre av att se frågestundens huvudperson vinna masstarten i Pukljuka. Jag säger bara Tora Berger! Vilken kvinna! Där ligger man i lä!

http://www.svt.se/sport/berger-nojd-med-sasongsinledningen 

Med den nyhittade inspirationen bröt jag säsongvilan i helgen. Jag klämde till med tre träningspass av olika art. Löpning blev första gången utomhus på mycket länge. Jag var, måste jag skämsigt nog erkänna, inte alls inne (?) på att springa ute, men Coach jagade ut mig från löpbandet med orden att jag skulle må bra av lite frisk luft. Och det gjorde jag verkligen. Det är i sanning MYCKET lättare, roligare och bättre på alla sätt och vis att springa ute. Det är bara så lätt att bli lat och bara ställa sig inne på bandet. Jag fick dock en liten känning av Bislett (196 km – 24 timmar 1-2 december) i ena foten och kommer nog att ha några dagar till utan löpträning.

Pass nummer två avverkades på mountainbiken på trainern inne i motionsrummet och med fokus på kadens. Lätta växlar och hög kadens. 30 kilometer och skavsår blev resultatet av det.

Energin och inspirationen räckte även till ett hårt styrkepass med skivstången. Och jag tyckte till och med att det var roligt! Det var det längsta passet jag har kört i vårt eget gym i huset. Det omedelbara resultatet blev att jag blev alldeles darrig. Idag gör sig passet påmint genom att jag fått träningsvärk både här och där.

Säsongsavslut och säsongstart samma helg! Då kör vi igen! :-) Ett år till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar