onsdag 1 augusti 2012

Skovård

Nej, faktiskt så skäms jag inte ett dugg. Jag orkar inte. Skorna har stått där. Tysta men anklagande. Pockat på uppmärksamhet varje gång jag gått ut eller in i huset. Kommit och gått. I 105 dagar har de stått där. Uppflugna mot hörnet på bänken. Och ja. Jag har sett dem. Tänkt att jag skulle ta tag i det. Men det har inte blivit av.

Före.

Kanske har det att göra med besvikelsen efter TEC, Täby Extreme Challenge 100 miles. Det var då jag hade dem sist. 15:e april. Efter 20,5 timmes löpning i snö, snömodd, smältvatten och gegga placerade jag dem på ”vänt”.

Men igår så tog jag ner dem från bänken. Sprang ett långt och jobbigt men härligt terrängpass. Och efteråt fick de sin välbehövliga avspolning direkt från vattenslangen. 105 dagar senare! Bättre sent än aldrig! Eller!??

Efter.

2 kommentarer:

  1. Som nya? Mina gamla Salomon fick fara till skohimlen efter TEC, så slapp dom vänta på mitt samvete ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina har bara "gått" dryga 60 mil så de får nog hänga med ett tag till. I allafall nu när de är rena och snygga igen!

      Radera