måndag 23 juli 2012

Rumpont

Det är ju lite typsikt. Vilokväll och allt och jag har en muskel som smärtar i bakdelen så jag inte kan sitta bekvämt. Och inte nog med att det är lite kymigt, det är lite oroligt också. Har jag skaffat mig en skada i rumpan nu?

För på lunchen idag körde jag sedvanlig styrketräning. I ett för ovanlighetens skull lugnt och nästan tomt gym. Kan man tro att många är på semester? Jag njöt så klart.

I ett alldeles tomt gym kan man också skojsa till det lite och ta några danssteg i ren glädje över att man lever, kan träna och lyssnar på bra musik.

Och jag körde hårt. Lika hårt som i fredags fast lite lite till. La på ett extra kilo på min isyxeövning. Men annars så kände jag mig mycket starkare än sist med undantag för armhävningarna som blev lite sega de sista repetitionerna.

Men jag känner att jag nog skulle behöva en liten kick i styrketräningen för att göra den lite roligare! Men hur gör man det? Utan att för den sakens skull ge upp nyttiga övningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar