tisdag 31 juli 2012

Äta springa äta

I söndags missade jag en inbjudan till morgonpass från Sveriges mest långtspringande Maria. Tråkigt på sätt och vis. Tur på ett annat vis. Nu blev det som planerat ett långpass med maken. Ett välbehövligt långpass.

Sommaren visade sig från sin allra bästa sida. Det var varmt. Riktigt varmt. Det var lättast möjliga klädsel som gällde igen.

Jag var utrustad med vätskebälte med vatten, saft och kamera. Av någon outgrundlig anledning använde jag dock inte kameran. Jag antar att vi hade för bråttom eller för fullt upp med att springa.

Vi hade inga stopp förutom när jag försökte fixa mer vatten i en myrbäck. Inget vi drack kan jag säga. Blev lite barlast för min del. Bättre träning menar jag.

Det blev en fin tur runt Länsansjön i skogen bakom berget. Regnet som hade fallit under natten gjorde så att dammet bands i vägen och vi slapp bli neddammade av förbipasserande bilar. Vilken lyx. Regn på natten. Soligt på dagen. Det har inte hänt så många dagar den här sommaren. :-)

Jag märkte dock att jag nog behöver lite mer långpass. Benen värkte efteråt och jag blev alldeles slut. Som tur var vankades nästa gourmémiddag. Grillat kött med hemmagjord bearnaisesås. Fast vi började med efterrätten. Paj med rabarber från egen buske och massor med vaniljsås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar