måndag 7 maj 2012

Överraskningarnas måndag

Det där med att jag tränar styrketräning på måndagar är väl knappast någon nyhet längre. Den verkliga nyheten är det som hänt i omklädningsrummet!

Jag hade väl börjat fundera på om jag skulle ta Olav på orden för ett bastubad, men det behövdes inte. Idag var den nämligen klar! Ja, jag vet. Det känns nästan lite ofattbart. De började renoveringen, av den lilla bastun, den 10 februari. Nu idag, nästan tre månader senare, var den, jag upprepar, KLAR! Först brydde jag mig inte ens om att titta för jag visst ju att den inte skulle vara färdig. Men sen när jag var klar och skulle gå så hade jag en minut på mig tills jag skulle träffa maken, så då gick jag ändå och kollade. Jag blev förvånad. Jag blev helt överraskad. Glatt. Och jag blev glad.

Och det är bra att man blir glad av det lilla.

Styrketräningen då? Jag håller försiktigt på med att öka vikten på benmaskinerna. Och idag blev det rejält jobbigt på slutet. Det kändes om jag säger så. Och det är klart att jag känner mig nöjd när det svarar.

Jag känner mig också mycket rörligare. Stretchen har gett resultat! Jag höll på att skriva att nu når jag äntligen ner till golvet, men sen tyckte jag själv att det lät lite konstigt. Som om jag svävar fram. Det vore ju i och för sig en ganska häftig känsla. One wish!

När vi cyklade hem kände sig benen ändå oförskämt pigga. Trots all stryk de fått både i dag och under helgen. Keep it coming!

2 kommentarer:

  1. Om jag inte såg helt fel har ni en egen bastu hemma också?

    SvaraRadera