måndag 14 maj 2012

Mental träning för gymmet

Helgen är som bortblåst. Och bortblåst blir man sannerligen då man vågar sig ut också. Vår vana trogen är det dock styrketräning som står på schemat på måndagskvällar.

Och om sanningen ska fram har det inte varit lika brutalt tråkigt nu på slutet som jag tyckte att det var i vintras. Kanske beror det på att jag faktiskt har märkt resultat?

Vikterna är tyngre. Benen är starkare. Backarna är kortare när jag kommer ut i ”verkligheten”.

Kanske beror det också helt enkelt på att jag jobbat på attityden?

Det är nyttigt med styrketräning. Det är roligt med styrketräning. All träning är rolig träning. Styrketräning är faktiskt också träning.

Det blåser kallt ute och det är rått i luften. Regndrivet hänger skyn. Jag fryser. Jag försöker i alla fall intala mig själv att jag hellre tränar inomhus idag. Och bastun är som sagt färdigrenoverad. Kan vara lite skönt efter träningen. Frågan är ju hur skönt det blir att cykla hem i rusket efteråt? Men det är ju en senare fråga! Och hem vill man ju alltid! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar