måndag 7 maj 2012

Måndag morgon - backpass

Måndag morgon. Varför känns det som att det finns fler måndags mornar än andra mornar i mitt liv? Kan det vara så eller är det bara en illusion? Finns det någon mer där ute som har fler måndagsmornar än en i veckan?

Jag var som bäst mitt uppe i den allra djupaste och sötaste sömnen när klockan ilsket signalerade. Jag måste nog till att investera i en annan klocka eller åtminstone önska mig en av tomten till jul. Den där signalen är verkligen.. plågsam. Det skulle nog vara mindre abrupt om någon väckte mig genom att stå och slå med en slev på en kastrull en decimeter från mitt öra. Sömnen blir väldigt tvärt avbruten.

Det var nog ändå nära att jag somnat om. Men kläderna låg framlagda och väntade och mina egna förväntningar och krav på mig själv gav inte utrymme för något annat än att mödosamt sätta mig upp för att sedan hasa ut ur sovrummet och tyst (som om maken hade kunnat undgå att vakna av väckarklockan?) stänga dörren efter mig.

God morgon världen! Där ute målade solens låga strålar redan skogskanten apelsingul men frosten låg tjock och tung i gräset. Minus fem grader!

Jag skulle dock inte ut. Backpass på bandet med fokus på höjdmeter. Litet extra pass med mycket mentala föreställningar om UTMB. 1000 meter innan frukost. Som på ett bräde! Eller band menar jag. :-)

En bra start på måndagen va?

2 kommentarer:

  1. Du får önska dig en sån lamp-klocka, som sakta börjar lysa, och så kan man välja på typ fågelkvitter, grodläten, delfinsång och säkert något annat lattjo som ringsignal också ;)

    SvaraRadera
  2. Vart köper man en sådan? Jag menar så Krister vet! ;-) Eller tomten menar jag så klart! :-D

    SvaraRadera