måndag 16 april 2012

Väggen i Täby

Blötsnön lägger sig lager på lager på min dunjacka. Precis som i lördags förmiddag, inför TEC, faller snön tung. Mina steg är också tunga. Liksom sinnet. Eftertankens kranka blekhet ligger som en mantel på mina axlar.

Men du kom ju tvåa? What is the problem? Tiden! TIDEN var usel. Och det värsta är att jag ju vet att jag kan bättre. Eller vet jag det? Just nu är tankarna lika snurriga som sillen i en karuselljakt.

Det är en lång historia men för att göra den kort gick jag ut för hårt. Och precis som sillen som åker dit på smällar från späckhuggarnas stjärtfenor så jag mötte väggen. Den berömda. Ok. Jag kom tvåa, men jag hade hellre kommit tia och fått en bra tid.

Målgång med pacer Åsa.

11 kommentarer:

  1. Du brukar ju reffa till coach. Men inte nu. Vad säger coach om adeptens insats?

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du inte är nöjd Laila... kram till dig! Hoppas mina lyckhälsningar nådde fram via Twitter.

    SvaraRadera
  3. Stora stjärnor är sällan nöjda. Men ofta då lite orättvisa mot sig själva.

    SvaraRadera
  4. Så kan det vara. De egna målen är högt satta. Jag tycker ändå det är coolt att du landade en andraplats. Sen får du tycka vad du vill. Jag gratulerar!

    SvaraRadera
  5. Synd att du tyckte att det var en dålig tid, men stort grattis! Särskilt med tanke på förhållandena som rådde i lördags, det krävdes med en hjälteinsats bara för att kunna genomföra det...

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att du inte är nöjd. Jag måste ända hylla dig för din prestation. Riktigt imponerande i de väder som rådde. Snacka om inspiration :D

    SvaraRadera
  7. Jag förstår känslan, men ändå inte. Du sprang 100miles. SJUKT långt (och första gången väl?) och sjukt bra. Du kom två, men du gjorde även något som väldigt få gjort och gör. Dessutom i ultralöpning går det ju inte alltid som man tänkt. Lätt att ge upp då. det gjorde inte du!!!

    SvaraRadera
  8. Se det positiva, ännu en erfarenhet rikare inför kommande utmaningar och ett Grattis ändå, bara att komma runt var ingen självklarhet i det föret.

    SvaraRadera
  9. Tänkte titta in här och säga grattis men om du inte är nöjd... äh vad tusan jag ger dig en virtuell grattiskram iaf. Du är grym L oavsett vad du tycker just nu. ;) <3

    SvaraRadera
  10. Men Laila det är precis som jag sa på sista varvet - snön la på en del tid bara den...

    Du kanske hade tänkt en bättre tid, du gick in i väggen, men för sjutton - du genomförde 100 miles - du är grym!

    och jag pacar dig närsomhelst igen och lovar att då sköta snacket så att du kan springa fortare

    SvaraRadera
  11. 75 personer kom till start på sträckan. Men bara 24 stycken fullföljde loppets 100 miles. Två av tre löpare gav alltså upp, av olika skäl. Men du tog dig hela vägen!Du nådde måhända inte dina egna högt ställda mål, men du imponerade STORT på många i Täby i helgen, det kan du vara helt säker på!

    SvaraRadera