måndag 23 april 2012

Samma övningar - nya grepp

Jag undrar verkligen varför det känns så otroligt tråkigt att träna styrketräning!?

Men måndag efter jobbet står det allt som oftast just styrketräning på schemat. Idag var inget undantag.

Idag tog jag lite mer vikt på benen, men tog bort en av fyra benövningar. Känner mig inte hundra i högerfoten.

Jag har också lagt om ordningen på övningarna och att något så lite skulle ge så mycket! Det blev så av en tillfällighet förra gången jag var i gymmet. Då var det trångt på en av maskinerna jag ville köra på så då flyttade jag runt lite på övningarna. Det blev succé.

Så idag gjorde jag likadant. Tog de tyngsta övningar först. Det gör tydligen att jag har mer ork kvar på slutet vilket gör inte bara att jag orkar bättre, utan jag hinner mycket mer på samma tid.

Det är situpsen som blir vinnare. Jag hinner ganska många fler. Det är bra och jag är riktigt nöjd med det.

Provade också att stå på balansbrädan och blunda. Lite vingligt men roligt.

Men jag var ganska darrig efteråt. Helt ok. Efteråt laddade jag in energi i form av rabarberpaj och vaniljvisp. Utan dåligt samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar