onsdag 4 april 2012

Lite mer styrketräning

Jag hade ingen lust, men eftersom jag ”skolkade” från måndagens styrketräning hade jag inte mycket val idag. Och sanningen är den att jag VILLE träna. Om ni hänger med.

Jag körde lite tyngre än vanligt. Kände mig inte speciellt stark, men det gick mycket fortare än vanligt så jag antar att det gick bra. Att inte springa så mycket ger onekligen energi till annat!

Dock fick jag tåhävningsförbud sedan Coach upptäckt mina krampande vader. Nys va? Kramp går ju över!?

Det kändes som att jag skulle kunna göra hur många situps som helst. Det kunde jag så klart inte, men det var en trevlig känsla en stund i alla fall.

Och det krävs ju egentligen inte så mycket för att kunna genomföra ett seriöst styrketränings- och prehabpass för löpare. Man borde göra det oftare. Hemma. Efter löpningen. Typ situps, fågelhunden, rygglyft och armhävningar. Det behövs ju inte så många repetitioner heller. Bara det man orkar. Och en kort träning är ju bättre än ingen träning alls.

Ska vi komma överens om styrketräning efter löpningen hädanefter? Lite bara? Fem minuter är väl en bra start?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar