fredag 27 april 2012

Fredagsmys

Fredagar är normalt vilodagar, men under perioder av återhämtning behövs väl ingen vila? Eller vänta! Tänkte jag fel nu? ;-)

Hur som helst. Det blev ett lagom tungt styrketräningspass innan helgen var ett faktum.

Det var mycket folk i gymmet. Det har över huvudtaget varit ovanligt många människor i gymmet efter nyår. Jag hann dock köra mina ”maskinövningar” innan horderna dök upp och nere i mitt hörn där jag kör armhävningar, situps, stretching, isyxeövningen och balans blir det aldrig trångt.

Längst in i hörnet är det också närmast fönstret och i dag när det stod på vid gavel hörde jag fåglarna sjunga utanför. Trevligt!

Jag utvecklar min isyxe- och balansövning med att stå på ett ben och blunda. Och då blir det riktigt vingligt kan jag lova. Men det är ganska kul och jag får tro att det både behövs och är välbehövligt för det känns. Ända upp i knäna!

Jag törs knappt erkänna men helgen firades in med pizza och innan kvällen är slut kommer jag nog att ösa upp lite vaniljglass med chokladsås.

Yabba dabba doo! Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar