tisdag 24 april 2012

Dubbelt upp

Jag var superseg då jag kom hem efter att så gott som ha somnat under timmen hos frissan. Kände mer för at lägga mig i soffan och ta en middagslur eller snarare kvällslur tills maken skulle komma hem från klubbträningen, men eftersom det varit en så bra dag belönade jag mig själv med ytterligare ett träningspass.

Somliga var ju seriösa och sprang ute i regnet. Själv var jag mer oseriös och satt mig på trainern igen. För andra gången idag. När hände det sist?

Om benen varit sega på morgonkvisten så kändes de dubbelt så sega nu på kvällningen. Tittade på takdroppet från fartstukvisttaket och lyssnade på musik. Musiken tystande dock efter dryga halvtimmen. Batteriet i spelaren var slut.

Jag trodde att jag skulle klara mig i ytterligare dryga halvtimmen i tystnad. Jag stod ut i knappt två minuter. Det var för jobbigt. Det var för tråkigt.

Jag var tvungen att göra ett litet stopp för att byta batterier.

Sedan fick jag min själ upp farten och klarade av att ta mig lite längre på de här 65 minuternas trainercykling jämför med morgonen.

Slet som ett djur på slutklämmen och kände mig inte lite så nöjd efteråt. All träning är rolig träning!

2 kommentarer:

  1. Är verkligen all träning rolig träning? Efteråt, ja, men inte under...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inställningen jag försöker att ha den här veckan. "ALL träning är rolig träning." Och när jag inte tycker det så försöker jag att upprepa för mig själv "All träning är rolig träning!" Alternativen är så .. mindre roliga!

      Radera