måndag 30 april 2012

Äventyr på gång

Årets bästa arbetsvecka? Typ en dag lång! Det känns ju så eftersom vi är lediga i morgon. Men vissa saker är sig ändå lika. Måndag som måndag.

Och på måndagar är det ju styrketräning och stretch som gäller. Same procedure as every Monday James… Laila!

Dock gick jag lite tidigare från jobbet.

Men nu är det tyngre vikter som gäller för mina ben. Och högre tempo. Konstigt nog så kändes det inte hårdare utan snarare lättare än vanligt. Det tar jag som ett gott tecken. Musklerna i benen var riktigt pigga!

Det där med balansövning har också blivit en riktigt kul grej. Att stå på ett ben på balansbräda och blunda är en utmaning. På vänster fot var jag riktigt stabil idag. Höger var det lite sämre med. Lustigt eftersom jag är högerhänt. Fast kanske betyder det att jag är vänsterbent? Finns det något som heter så?

Det blev lite färre situps än jag har gjort de senaste gångerna. Tiden rann liksom lite iväg för mig eftersom helgen kallade.

Som vanligt var jag noga och ordentligt med stretchen.

Och i morgon väntar en riktigt spännande dag! För inte nog med att vi är lediga - vi ska ut på ett litet äventyr! Farligt farligt men härligt härligt. Jag ser fram emot morgondagen med skräckblandad förtjusning. För jag är lite.. kanske inte direkt rädd, men för all del lite ängslig. Nyfikna hoppas jag!? Jag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar