onsdag 4 april 2012

2000 meter - ack så långt!

Det må hända att den har stannat av lite, men den är ändå inte långt borta. Våren!

Men det var inte många grader ute i går kväll när jag skulle ut på dagens andra löppass. Jag chansade inte trots att det var soligt ute. Det blev vintertights och varmaste underställströjan.

På schemat stod återigen tvåtusingar, vilket också sammanföll med klubbens träning.

Jag somnade i soffan hemma innan vi gav oss iväg, Coach och jag, vilket inte direkt gjorde mig piggare.

Det finns fördelar med att springa med andra och det finns nackdelar.

Det var jättekul att träffa, framför allt, några av de andra tjejerna i klubben.

Det var mindre kul att ligga sist under intervallerna och ändå vara den som är tröttast. Det är lätt att förstå att om man tränar för olika distanser är man olika snabb och behöver vara olika snabb, men det är ändå svårt när man som jag lider av prestationsångest att tänka rätt när man är inne i det.

Jag är ändå nöjd. Det gick lite fortare än förra veckan. Och även om jag inte trodde när jag sprang ut på sista intervallen att benen skulle bära mig hela distansen ut så kändes det på något vis lättare än senast.

Kanske min nya grej? Tvåtusingar!


1 kommentar:

  1. Konstiga människa! 2000-ingar kan väl knappast vara någons gerj :-) ? Bra jobbat med all kvalitet!

    SvaraRadera