torsdag 1 mars 2012

Nummerlappsutdelning

På förmiddagen var vi bort till Plaza de la Musica och hämtade ut våra nummerlappar. Jag drabbades av någon outgrundlig anledning av akut nervositet. Varför? När jag ändå har inställningen att jag är här på semester och tar loppet som en kul grej och inte som någon högprioriterad tävling där det gäller att topprestera?

Själva nummerlappsutdelningen var lite förvirrad och jag fick först med mig fel nummer. Kunde ju ha blivit en rolig eller möjligen en orolig historia!

I kön vid nummerlappsutdelningen.

Vi träffade också på en trevlig dansk, Moses, som det visade sig att vi hade mycket gemensamt med. Typ Transgrancanaria 123 kilometer 2011, TEC i april och UTMB i augusti. Världen är liten!

Krister och Moses på strandpromenaden.

Från att ha varit en mulen förmiddag sprack det upp och blev en stekhet dag. 27 grader i solen när vi tog oss en lite löptur längs strandpromenaden och även i sanden direkt vid havet. Alldeles för hett för mig! Det var skönt i några minuter och sedan längtade jag hem till temperaturen i kära gamla Sverige. Och vädret ska vara fortsatt soligt till helgen. Det kan bli varmt åt oss på lördag!

Laddar med semla på Casa Suecia.

3 kommentarer:

  1. Jag blir allt lite avis. Var nere i Las Palmas förra veckan med familjen, men lyckas inte tajma loppet i år.

    Han dock med en del löpning - dels de sista kilometerna på banan, dels en bergslöpa uppe vid Cruz de Tejeda. Fint.

    Stort lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag hade trott att du skulle springa 123 varianten i år Mikael! Men det kommer ju ett år nästa år också!

    SvaraRadera