fredag 9 mars 2012

Here we go again

Jaha ja. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Jag har väl i ett ogenomtänkt ögonblick skrivit att bästa sättet att börja helgen är med ett träningspass!? Jag tar tillbaka allt jag skrivit och hävdar bestämt motsatsen.

Det kan sammanfattas i tre ord. Seg. Trött. Oinspirerad.

Men jag mer eller mindre släpade mig uppför trappen till gymmet. Oj oj. Det blev som det ofta är för mig när jag ska träna styrketräning. Jag gör det jag ska. Utan glöd eller inlevelse. Drog upp vikten på benövningarna, men drog ner antalet repetitioner på situpsen. Kände mig dränerad på energi.

Var allt som oftast ändå ordentlig med stretchen.

Darriga ben tog mig sen ner från gymmet. Kände ingen större tillfredsställelse och det blev inte bättre sedan jag svullat i mig två semlor. Förutom huvudvärk fick jag också magknip.

Nu ser jag fram emot lördagens löppass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar