lördag 25 februari 2012

Vårvindar friska

Igår klättrade jag efter väggarna och var ganska olycklig. Vilodag kallas det med andra ord. Hade all vilja i världen och kunde för mitt liv inte förstå att jag ska må bra av att inte träna. Jag upplever det som att kroppen liksom rostar ihop och humöret sjunker.

Idag var det tvärtom. Så konstigt. Jag skulle ut och springa och hade ingen lust. Motivationen var som bortblåst.

Och blåsa gjorde det minsann ute också. Vårvindar friska! Leka? Ja! Viska? Nej. Det blåste rejält.

Det blev ett kort fartpass på milen. Coach sa strängt åt mig att det skulle vara jobbigt och inte något slötempo efter två kilometer då han fick vänta på mig och då sprang jag redan allt jag kunde! :-( Jag fick jobba hårt och kände mig inte alls i någon form, men samtidigt har jag inte sprungit så fort på milen sen Oslo maraton. Efter alla långpass var kroppen inte alls med på notorna att springa snabbt.

Nej, jag gillar inte att springa fort. Jag är mer typen som gnetar på långt och länge.

Men det var återigen en underbar dag ute. Solen sken och den VÄRMDE! Vindarna var, om än hårda, också milda.

Det var skiftande underlag. Från ren blankis till ren asfalt. Kändes underligt. För bara några dagar sedan var vi ute och sprang i nysnö. Och om ytterligare bara några dagar kommer vi att springa bland blommor och blad. Omväxling förnöjer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar