onsdag 16 november 2011

You’ve got mail

Det damp ner ett mail från Bislett i inkorgen i går kväll. Det var praktisk information och ”inför”-tips. Men jag hade plösligt förflyttat mig hela vägen till Oslo, både i distans och tid, och det var dags för tävling. Jag såg stadion, kände banan under fötterna, hörde ljuden, förnam lukten och hjärtat började slå lite fortare. Lite hårdare.

Det blev varken närmare eller längre bort, Bislett 24 Hour Indoor Challenge, men det blev att kännas. Visserligen har jag sprungit 12 timmar på Bislett förut. Och visserligen har jag sprungit tävlingar som tagit längre tid i anspråk än 24 timmar. Men jag har aldrig sprungit en tidsultra, varken inomhus eller utomhus, på 24 timmar. Vet jag egentligen alls vad jag ger mig in i?

Tio dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar