torsdag 17 november 2011

This is as good as it gets

Du blir inte bättre än så här!” Det låter lite som en domedagsprofetia men det är precis vad Coach säger när han står i dörren till motionsrummet där jag står och gnider på bandet. Det är svaret på frågan om jag ska fortsätta springa en halvtimme till.

Du blir inte bättre än så här!” Men det är klart att han inte menar att jag inte kan utvecklas som löpare och bli snabbare och uthålligare. Han menar självfallet att det inte är någon vits att köra några fler lång- eller ultrapass. Så här NIO dagar före Bislett.

Du blir inte bättre än så här!” Det är en lätt oroande känsla som följer. Nu är sista given delad. Det är de korten man har på hand som man måste spela med. Har jag skött mängdträningen som jag ska? Har jag sprungit tillräckligt många pass? Räcker milen i benen? Är jag så väl förberedd som jag kan bli?

Det här är så bra som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar